Milé děti,
přeji vám krásné pondělí! Moc děkuji za krásné fotografie z čarodějnického tvoření! Najdete je ve fotogalerii. Pokud někdo ještě nějakou fotku má, neváhejte poslat. Tento týden nás čekají jen čtyři dny učení. V matematice probereme zlomky, v angličtině budeme pokračovat na téma volný čas a v českém jazyce stále pracujeme se slovesy. Jestli někoho z vás napadne nějaký zajímavý hlavolam, luštění nebo jiný úkol, neváhejte a pošlete mi ho. Já ho zveřejním, aby ho mohli vyzkoušet i vaši spolužáci. MM
Fotogalerie: https://www.zscernovice.cz/fotogalerie-zs/carodejnicky-special-4-trida
Matematika
Zlomky
Představte si, že máš 1 jablko. Jak se podělíš s jedním sourozencem? Jak se rozdělíš se třemi kamarády? Podívej se, k čemu jsou zlomky dobré: Zlomky_jablko.docx
Učebnice strana 116
116/1 jen si přečti a prohlédni si obrázek
116/2 Narýsuj 3 kružnice o poloměru 3 cm. Vystřihni 3 kruhy.
a) První z nich přelož na polovinu a vybarvi (modrý obrázek). Získáš dvě stejné části. jednu polovinu modře vybarvi. Této části říkáme jedna polovina.
b) Druhý kruh přelož tak, abys získal 4 stejné části (růžový obrázek). Jednu část vybarvi růžově. Této části říkáme jedna čtvrtina.
c) Třetí kruh rozděl na 8 stejných částí (zelený obrázek). Jednu část vybarvi zeleně. Této části říkáme jedna osmina.
Kruhy si nalep (já je mám narýsované) do sešitu a udělej zápis: zlomky_zápis.docx
Zlomky ti vysvětlí i na pěkném videu:
https://www.youtube.com/watch?v=4s9tIyhUYIA
116/3 Narýsuj si 5 čtverců - o straně a = 9 cm (nebo si vezmi 5 papírů z trhacího bločku - musí to být čtverec!). Čtverec překládáním rozděl stejně jako na obrázku. V každém obrázku vybarvi 1/4 (jednu čtvrtinu). - Svoje skládanky vyfoť a pošli mi je!
Český jazyk
Učebnice 151/2 - přečti si text, vyhledej a vypiš slovesné tvary (celé). urči osobu, číslo, způsob. U způsobu oznamovacího urči čas
osoba | číslo | způsob | čas | |
pozval si | 3. | j. | ozn. | min |
přemýšlel | 3. | j. | ozn. | min. |
Zkontroluj si svoji práci zde: čj_řešení_0405.docx
151/3 Přečti si text.
a) Převeď slovesa do 2. osoby jednotného čísla a čtěte text znovu. - ústně!
b) Podobně čtěte se slovesy ve 2. osobě čísla množného. - ústně
152/4 Doplň věty, aby to dávalo smysl. Věty mohou být i vtipné :-) - prosím poslat
Příklad: Kdybych zabloudil v lese, hlasitě bych křičel, aby mě rodiče našli.